Pirelli na koszulkach Interu Mediolan
Pirelli na koszulkach Interu Mediolan fot. PressFocus

Inter szykuje się do historycznej zmiany

Władze Interu Mediolan przygotowują się do historycznej zmiany. Jak informuje Il Corriere dello Sport, już od przyszłego sezonu z koszulek Nerazzurrich może zniknąć logo historycznego partnera klubu – firmy Pirelli. Na miejsce to może wskoczyć nowy sponsor, który miałby z tego tytułu przekazywać na konto włoskiego klubu nawet 30 milionów euro na sezon.

Czytaj dalej…

Współpraca Interu Mediolan z marką Pirelli trwa nieprzerwanie od ponad 25 lat. Władze Nerazzurrich zdają sobie jednak sprawę, że wiele innych marek byłoby gotowe płacić za miejsce na koszulce zespołu znacznie większe kwoty, niż ma to miejsce obecnie. Pirelli na konto Interu ma przekazywać co roku około 12 milionów euro.

Klub z San Siro przygotowuje się już do zmiany, która miałaby nastąpić od początku sezonu 2021/22. Według informacji Il Corriere dello Sport, zainteresowanych wejściem na koszulki jest kilka firm. Najpoważniejszym kandydatem ma być chińska firma Hisense, która zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją sprzętu elektrycznego. W przeszłości z nawiązaniem współpracy z Interem łączone były również firmy Evergrande i Samsung.

Rozmowy w tej sprawie będą toczyć się w najbliższych miesiącach. Nie ma jednak wątpliwości, że Inter Mediolan liczy na podpisanie umowy gwarantującej mu zysk wynoszący co najmniej 30 milionów euro rocznie. Byłaby to kwota ponad 2,5-krotnie większa od tej, na którą Nerazzurri mogą aktualnie liczyć ze strony Pirelli.

Zniknięcie Pirelli z koszulek pierwszego zespołu nie będzie również oznaczać definitywnego zakończenia współpracy z marką. Obie strony są gotowe ją kontynuować, a logo Pirelli może pozostać między innymi na koszulkach treningowych.

Komentarze