REKLAMA
REKLAMA

Sezon 2019/2020 bez mistrza w Italii? Na decyzje ws. Euro za wcześnie

dodał: Łukasz Pawlik  |  źródło: La Gazzetta dello Sport  |  10.03.2020 09:23
Sezon 2019/2020 bez mistrza w Italii? Na decyzje ws. Euro za wcześnie

Serie A

Freebet 60zł bez depozytu z kodem GOAL
W poniedziałek światło dzienne ujrzała wiadomość, że rozgrywki sportowe we Włoszech po decyzji premiera Giuseppe Conte zostały zawieszone do 3 kwietnia. Na łamach La Gazzetta dello Sport pojawił się natomiast materiał, co może czekać piłkę nożną w tym kraju.

Warto odnotować, że decyzja o zawieszeniu wszystkich rozgrywek zapadła po kolejnym gwałtownym wzroście przypadków zachorowań na koronawirusa. Zespoły w tym czasie mogą jednak normalnie trenować, a nawet rozgrywać swoje spotkania w ramach europejskich pucharów.

W związku z powyższym warto odnotować, że kolejne dwie kolejki ligowe w Serie A nie dojdą do skutku. Włoska Federacja Piłkarska po 3 kwietnia będzie chciała znaleźć plan, którym miałoby wszystko do normalności.

Gazeta zwraca uwagę na to, że aktualnie nie ma "szczegółowych przepisów dotyczących ewentualnego stanu ligi, czy zasad awansów i spadków". Jedna z hipotez zakłada, że w związku z koronawirusem nie miałby w tym sezonie zostać wyłoniony mistrz Włoch.

Chociaż choroba rozprzestrzeniła się w Europie, to przedstawiciela UEFA nie podjęli decyzji o wstrzymaniu rozgrywek, więc mecze w europejskich pucharach odbędą się zgodnie z harmonogramem. Najgorszy scenariusz może zakładać, że niektóre kluby być może będą musiały rozegrać swoje spotkania na neutralnym terenie.

La Gazzetta dello Sport odniosła się też do Euro 2020, dając jasno do zrozumienia, że na tę chwilę jest jeszcze za wcześnie, aby podejmować decyzje w tej sprawie. Włochy podobno zwróciły się już z prośbą o przełożeniu turnieju.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 30 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

BOYSSAN | 10.03.2020 10:18

Moim zdaniem tak się wydarzy.
Mistrz Wloch nie wyłoniony, nikt nie spada, nikt nie awansuje.
W LM w przyszłym sezonie Juve, Napoli, Atalanta, Inter


GrandeJuve | 10.03.2020 10:39

Juve pierwsze po 19 kolejkach, Juve pierwsze po 26 kolejkach i nie wyłaniamy mistrz i dla każdego to jest ok.

Wyobraźmy sobie sytuację, gdyby Inter był na miejscu Juve. Przecież to by przeszła największa burza w historii świata.

Uwielbiam to hipokryzję, to samo jest z błędami na korzyść Juve. Klapki na oczy i tylko w jedną stronę patrzymy.

funjuve | 10.03.2020 10:51

BOYSSAN

Niech lepiej tego nie robią, bo to by było dla klubów bardzo krzywdzące i niesprawiedliwe. Juventus to akurat najmniej by tu stracił, ale co powiedzieć o Lazio? Za to jak grali przez cały sezon do tej pory, to im się należy udział w LM jak psu buda. A np. takie Napoli w tym sezonie słabe i raczej nie mieli by szans na LM, tylko co najwyżej na LE, a mieliby zgodnie z tym co napisałeś zagrać w Champions League? Ja mówię nie. Albo, że nikt by nie spadał, a nikt też by nie awansował do Serie A?  Jakby tak zrobili, to byłby kompletny nonsens. To po to tamte drużyny w Serie B zapierdzielały na swoje najwyższe lokaty w lidze, żeby się teraz dowiedzieć, że nikt z nich nie awansuje do Serie A? Nawet ten z pierwszego miejsca w Serie B??? Dla mnie niewyobrażalne. To już lepiej by było rozegrać jeszcze mecze zaległe, tak żeby wszystkie kluby miały rozegrane po tyle samo kolejek i na tym etapie uznać te wyniki za końcowe, o ile już by się nie dało nic rozegrać. Wtedy trudno się mówi, ale przynajmniej byłby mistrz, Lazio zasłużenie by miało LM, byłyby spadki i awanse z Serie B do Serie A. To też nie jest do końca dobrym wyjściem, ale już chyba bardziej sprawiedliwym niż Twoja wersja.

Italia00 | 10.03.2020 11:39

Na ewentualnym odwołaniu ostatecznie całego sezonu najbardziej straci Lazio i Juve. Najwięcej zyskuje niewątpliwie Napoli.

Ale ogólnie traci i tak każdy. 12 kolejek to bardzo dużo dni meczowych. A co z umowami sponsorskimi? Co z prawami telewizyjnymi?

BOYSSAN | 10.03.2020 11:48

@GrandeJuve

Już zaczynasz burze? Piszesz co by było gdyby było :) Gdzie widzisz hipokryzje ? Napisalem co mi się wydaje się stanie. Wnioskuje to po kilku
informacjach jakie przeczytałem u osob dość rzetelnie zazwyczaj piszących o Calcio.

Czy uważam , ze to byłoby sprawiedliwe ? Żadne rozwiązanie nie będzie zadowalalo wszystkich. Jeśli chodzi o taka ewentualność to najbardziej pokrzywdzony będzie Juventus , bo jest obecnym liderem rozgrywek i Lazio grające sezon zycia, najwięcej zyska Napoli bo ma extra LM w przyszłym roku. Proponuje Ci melisse albo zimny prysznic  

BOYSSAN | 10.03.2020 11:50

* osoby piszące o Calcio , miałem na myśli kilku wloskich dziennikarzy i expertow, którzy zazwyczaj maja bardzo sprawdzone informacje.

funjuve | 10.03.2020 12:05

Ok. Ja akurat BOYSSAN nic tu złego o Tobie nie napiszę, bo widziałem, że napisałeś swoją krótką opinię na podstawie wcześniej wymienionych scenariuszy i każdy ma do tego prawo, żeby napisać co myśli. Ja akurat się grzecznie odniosłem do Twojej wypowiedzi, przedstawiając zarazem co ja myślę o tych przyszłych decyzjach w Serie A i jednocześnie zaproponowałem jeszcze jedno (salomonowe) rozwiązanie. Myślę, że tak by było najlepiej, tylko z tego co tu redakcja pisze, to wynika, że scenariusz zaproponowany teraz przez moją skromną osobę, nie będzie brany pod uwagę. A szkoda.

xxBANGxx | 10.03.2020 12:16

Wizja BOYSSANA to najgorsze co się może stać.

Jedyne słuszne rozwiązanie (na teraz) to przesunięcie ME, bo to daje jakieś szanse na dokończenie tego fantastycznego sezonu. Inna kwestia - wirus się rozwija, i za chwilę nie tylko Italia będzie miała problem. I co wtedy?

BOYSSAN | 10.03.2020 12:18

@fanjuve ja się odnosiłem nie do Ciebie ale do @GrandeJuve , który zarzucil mi hipokryzje :)

Twoje rozwiązanie ktore podales oczywiście ma sens. Jednak ja bardziej mysle, ze Lega Calcio raczej tymi małymi klubami typu Benevento i ich ewentualnym awansie do serieA to się raczej w obecnej sytuacji przejmować nie będzie i mysla konkretnie tylko o tym jak rozwiazac kwestie czolowki tabeli. Moim zdaniem kluczowa jest tu kwestia Lazio

funjuve | 10.03.2020 12:29

xxBANGxx

Z tych scenariuszy, które tu zaproponowano, to w zasadzie masz rację, że najlepsze by było przesunięcie ME, bo dwa pozostałe wg mnie nie wchodzą w rachubę. Tylko czy nie można by tak po mojemu zrobić, tak jak ja pomyślałem, że np na daną chwilę dokończyć 26. kolejkę rozgrywek i na tym zakończyć, uznać to za tabelę ostateczną? Juventus normalnie zostałby mistrzem, Lazio by było v-ce mistrzem, drużyny które zajęłyby po dokończeniu 26. kolejki ostatnie miejsca, naturalnie by spadły do Serie B. Czy to zły pomysł?

funjuve | 10.03.2020 12:54

BOYSSAN

No to przeczytaj to co napisałem przed chwilą do kolegi xxBANGxx , tu chodzi właśnie też i o czołówkę Serie A. Czy to by było złe rozwiązanie? Chyba nie. Po prostu kto jak grał do tej pory, no to sobie takie miejsce w tabeli wypracował. Żeby to było po pięciu lub nawet dziesięciu kolejkach, to bym nic takiego nie zaproponował, ale to już 26 kolejek, także chyba za dużej krzywdy by nie było. Każde wyjście ostatecznie nie będzie dobre, ale trzeba wybrać tzw. "mniejsze zło".

xxBANGxx | 10.03.2020 13:02

funjuve
Twoja propozycja jest zdecydowanie lepsza jak anulowanie sezonu, ale nie wiem czy biorą taką opcję pod uwagę. Natomiast patrząc na to jak wirus się rozwija, to za chwilę się okaże, że wszystkie rozgrywki w Europie zostaną zawieszone, w tym LM, a wtedy nie widzę innego rozwiązania jak przesunięcie ME2020 na inny termin, tak aby dokończyć obecny sezon. Oczywiście wszystko zależy od tego czy wirus się 'uspokoi', a na teraz się na to nie zanosi.

AdrianoJuve | 10.03.2020 13:02

To byłaby krzywdząca decyzja praktycznie dla wszystkich, zostało jeszcze 12 kolejek, wiele punktów do zdobycia. Nieraz były przypadki gdy ktoś świetnym finiszem i kilkoma wygranymi wskakiwał do LM/LE bądź zapewniał sobie utrzymanie. Nie można nikomu czegoś dać po 26 kolejkach, to będzie jedno wielkie zamieszanie jakie Włosi sami sobie zgotowali. Nikt na razie nie jest niczego pewien, Juve ma 18 pkt przewagi nad 5 Romą a do zdobycia jest jeszcze aż 36pkt, także przyznanie miejsc po 19 czy też 26 kolejkach będzie na pewno przez część klubów odrzucane gdyż mają realne szanse na coś więcej.
Druga sprawa co z kasą za prawa TV? Kto to zwróci, chyba, ze jest jakiś zapis, ze jak nie grają z innych powodów nie zawinionych przez kluby to kasa zostaje. Przecież to wielkie pieniądze do tego straty z biletów za brak spotkań. Oj mercato we Włoszech z tego powodu może być bardzo skromne.
Jeżeli żadna inna liga się nie zawiesi to dla samych Włochów wątpię by cała Europa się podporządkowała. Za dużo każdy by stracił. A z drugiej strony jak sytuacja się nie poprawi to inni też mogą się zawiesić, ale wtedy też szans na dokończenie sezonu nie będzie praktycznie żadnych, chyba, że kluby będą grać w lipcu i sierpniu.

funjuve | 10.03.2020 13:04

Masz rację xxBANGxx   , jesteśmy teraz niestety skazani na łaskę/niełaskę wirusa. To przykre. :(

funjuve | 10.03.2020 13:13

AdrianoJuve

Piszemy, gdybamy... Nie ma tu żadnego idealnego wyjścia z tej sytuacji. Najlepszym moim komentarzem na koniec jest to co napisałem przed chwilą do kolegi xxBANGxx  , że  jesteśmy teraz niestety skazani na łaskę/niełaskę wirusa. To przykre. :(

amazon | 10.03.2020 13:33

Tu nie ma dobrego rozwiązania. Zawsze ktoś będzie mógł zarzucić danemu scenariuszowi niesprawiedliwość. Współczuję decydentom bo tutaj nawet Salomon miałby problem.

BOYSSAN | 10.03.2020 13:47

@fanJuve

Pisałem , rozwiązanie które podałeś jest sensowne, możliwe ze najbardziej sprawiedliwe.

Ale moim zdaniem decyzja o anulowaniu rozgrywek ( ta która napisałem w 1 poście ) to jest najlepszy dupochron dla Lega aby odbijać zarzuty klubów , które sie pojawia z różnych środowisk o niesprawiedliwości itd
A tak ucinają temat , rozgrywki anulowane dla wszystkich , sorry

GrandeJuve | 10.03.2020 14:25

@BOYSSAN

mój komentarz nie odnosił się do Twojego :)

Ogólnie mi chodzi, że dla każdego to jest ok teraz, że nie wyłaniamy mistrza. Szczególnie jak wejde na stronę Interu to wszystko jest cacy tak należy zrobić.

BOYSSAN | 10.03.2020 14:44

GrandeJUve

a do czyjego ? jak tylko mój był przed Twoim :)

daj spokoj już z tym Interem , to po co wchodzisz i czytasz. Zakladam i pewnie się nie myle kazda strona klubowa jest pod tym względem podobna.

_tripletta_ | 10.03.2020 15:00

Szkoda ze sportowego punktu widzenia, gdyby anulowali sezon lub dokonali ostatecznych werdyktów po 25-26 kolejkach.
Najlepiej jakby Euro zostało przeniesione na 2021 rok lub nawet okres zimowy (pomiędzy sezonem) ale to już ekstremalne rozwiązanie.
A sezon można by dokończyć nawet do końca sierpnia.
A od października nowy sezon. Byłby to napięty kalendarz, ale nie ma innej opcji.

Fan_Tulipan | 10.03.2020 16:30

Jeżeli przenisą EURO to będzie znak, że nie można rozgrywać spotkań (ligowych również).
Z kolei jeżeli będzie można grać to rozegrają EURO (kasa, naciski sponsorów, itd.).
Za 2 tygodnie koronawirusem zalane będą całe Włochy (nie tylko północ) i czy Serie A będzie grała, czy nie... to będzie najmniejszy problem Italii.

Fan_Tulipan | 10.03.2020 16:37

Tak jak pisze @AdrianoJuve nie sądzę aby przyznali coś komuś po 24 lub 26 kolejkach.
To mniej więcej tak jakby zawiesić rozgrywki o Puchar Włoch 2019-20 i przyznać trofeum SSC Napoli, ponieważ w półfinale osiągneli najlepszy wynik tzn. jako jedyni wygrali (?).

BOYSSAN | 10.03.2020 18:07

@Fan Tulipan

Mam podobne zdanie. Dlatego wydaje mi się , ze mogą zapaść takie decyzje jak wspomniałem w 1 poście , tzn :
- Mistrz Wloch nie wyłoniony, nikt nie spada, nikt nie awansuje.
- W LM w przyszłym sezonie Juve, Napoli, Atalanta, Inter

W przypadku takiej decyzji Lega Calcio ma najłatwiejsza ścieżkę obrony przed oskarżeniami o niesprawiedliwość.

_tripletta_ | 10.03.2020 18:57

No tak tylko chyba nikt nie chciałby być na miejscu Lazio, które straciłoby upragniony awans do LM, gdzie teraz mają go praktycznie pewny. Niech dokończą sezon w innym terminie.
Nie zgodzę się, iż Euro musi się odbyć.
Nie tylko we Włoszech jest problem, ale coraz gorzej jest w innych europejskich krajach, więc może być problem z dokończeniem rozgrywek również w innych krajach, a co za tym idzie naciski na przeniesienie terminów ME.

Jaca1983 | 10.03.2020 20:27

Żaden scenariusz nie jest dobry w rozumieniu zd zawsze ktos bedzir skrzywdzony.

Obiektywnie ... scudetto powinno isc do Juventusu ... na momrnt zakonczenia rozgrywek sa na 1 miejscu ... tak czuje ... szkoda calej pilki we wloszech i nie tylko  ... co za poprana sytuacja!

Jaca1983 | 10.03.2020 20:28

Tak samo jak spadki, awanse, europejskie puchary ...

BOYSSAN | 10.03.2020 20:38

Zakończyło się spotkanie ws rozgrywek ... jednym z wariantów , maja nadzieje na dokończenie rozgrywek , przedłużenie do końca maja - co na dzień dzisiejszy wydaje się mało prawdopodobne

W przypadku niemożliwości dogrania sezonu , jednym z wariantów , które Lega bierze pod uwagę jest wariant o którym pisałem. Czyli jednym słowem przeglądam dobre źródła :)

xxBANGxx | 10.03.2020 21:53

Nie akceptuje takiego rozwiązania. Nie wiem jak inni, ale dla mnie to jest najgorsze możliwe. Już wolałbym, żeby to Lazio zdobyło tytuł, normalnie na boisku, niż żeby anulowało ten sezon. To jest nie fair, kluby powinny się sądzić po tym chaosie, który teraz trwa. Powtórzę - wirus jest we Francji, Hiszpanii, Niemczech. Za chwilę, albo zostaną przerwane rozgrywki, albo będą grać przy pustych trybunach.

troltroli | 10.03.2020 22:17

No tak wiadomo na świecie istnieją tylko dwa kluby Juventus i Inter i tylko one coś tracą, reszta się nie liczy.. tak można wywnioskować z komentarzy troli tutaj obecnych ale na szczęście to tylko trole:)
im już się nie da nic wytłumaczyć ten typ tak ma:)
a poważnie to trzeba trzymać kciuki za Włochy jak i za Europę, cały świat bo wygląda to wszystko mega poważnie. To tylko piłka.

BOYSSAN | 11.03.2020 08:58

Ponizej wklejam wypowiedz Cefferina , to tak odnośnie nadziei , ze ME przeloza na inny termin.

- EURO 2020 rozpocznie się w Rzymie 12 czerwca 2020 r. UEFA jest w kontakcie z odpowiednimi władzami międzynarodowymi i lokalnymi w sprawie koronawirusa i rozwoju choroby. Nie ma potrzeby zmiany zaplanowanego harmonogramu imprezy - powiedział Aleksander Ceferin w oficjalnym komunikacie dla agencji prasowej DPA.



seriea.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy