REKLAMA
REKLAMA

Rozgrywki we Włoszech zawieszone. Scenariusze

dodał: Marcin Mondorowicz  |  źródło: Football Italia  |  09.03.2020 22:42
Rozgrywki we Włoszech zawieszone. Scenariusze

Piłkarze Juventusu  |  fot. Grzegorz Wajda

Oceń bukmachera i wygraj nagrody!
Wszystkie wydarzenia sportowe we Włoszech, w tym rozgrywki piłkarskie, zostały oficjalnie zawieszone do 3 kwietnia ze względu na rosnące rozprzestrzenianie się koronawirusa. Zdecydował o tym premier Włoch Giuseppe Conti.

Conti podpisał w poniedziałek wieczorem dekret zakazujący organizowania wszelkich zgromadzeń publicznych w całym kraju, w tym imprez sportowych. Jednocześnie poinformowano, że ludzie nie powinni przemieszczać się poza pracą i w nagłych wypadkach.

Jakie scenariusze czekają teraz włoską piłkę? La Gazzetta dello Sport mówi o trzech możliwych opcjach dla Serie A, która nie będzie w stanie zakończyć sezonu przed zaplanowanym na 12 czerwca początkiem Euro 2020.

Jeden ze scenariuszy zakłada możliwość przełożenia Euro 2020, jeżeli wirus nadal będzie się rozpstrzestrzeniał w Europie. Mistrzostwa mogłyby zostać przeniesiona na jesień lub nawet na przyszły rok.

Inną wymienianą opcją jest sporządzenie terminarza na ostatni miesiąc rozgrywek, w którym kuby rozgrywałyby swoje mecze co dwa lub trzy dni. Wówczas rozgrywki o Puchar Włoch przesunięte zostałyby na czerwiec lub sierpień.

W najgorszym wypadku sezon zostałby zakończony, a Włoska Federacja Piłkarska nie przyznałaby mistrzostwa, a jedynie miejsca w europejskich pucharach. Jednocześnie z Serie A nie spadłaby żadna z drużyn, a awansowałyby do niej dwie najlepsze drużyny z Serie B. Oznaczałoby to powiększenie Serie A do 22 drużyn.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 49 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

troltroli | 09.03.2020 22:58

To bylo do przewidzenia niestety.
Post, modlitwa nic innego nie pozostało widząc to co sie dzieje na świecie. Mówiono że ten wirus słabnie przy wyższych temperaturach a jest np w Singapurze, Cyprze itp

Posesivo | 09.03.2020 22:58

Dobrze, że to rząd podjął decyzje, przynajmniej nie będziemy oglądać przeciągania liny przez włodarzy wielu klubów, zaoszczędzili nam cyrku, jaki ostatnio widzieliśmy.

Oby ten syf został zatrzymany i wróciła normalność i do rozgrywek i do normalnego życia

klanies | 09.03.2020 23:07

to musiało się tak skończyć... wielka szkoda Lazio Rzym... stracili pewne SCUDETTO... ale na pocieszenie mają Ligę Mistrzów! ten sezon jest już spisany na straty, koronawirus nie odpuści przez kilka miesięcy, w kwietniu też nie zobaczymy piłki nawet w TV... wielki żal :(

Konradosmen | 09.03.2020 23:16

a co stoi na przeszkodzie zeby grali dalej przy pustych trybunach wszkakze piłkarze zdrowi są ryzyko małe  a ze nie zarobią na biletach to tródno sie mowi , taki klimat teraz, zeby  anulowac seozn w pare kolejek przed koncem i grozic anulowaniem wynikow prawie 30 kolejek..  jak cos  w takiego w angli by zrobili to by mnie szlak trafił liverpool pewny mitrza od 30 lat a  tu ze anulują wyniki..... nawet niehcde sobie tego wyobrzac ale tam to niemozliwe inna mentalnośc nieco. 9 kolejek najzwyzej by grali przy pustych stadnionach koncówke sezonu//

BOYSSAN | 09.03.2020 23:17

Klanies jesteś pewien ze Lazio miałoby LM w takim sytuacji ? Bo ja nie

paradiselost84 | 09.03.2020 23:17

Szkoda Juve,  9 mistrzostwo z rzędu na wyciągnięcie ręki!  

xxBANGxx | 09.03.2020 23:19

Aha. Czyli do pracy mogą się przemieszczać (auta, metro, autobusy itd), a meczów przy pustych trybunach rozgrywać nie można? Fck logic.

Posesivo | 09.03.2020 23:32

@ Konradosmen:

Z tego co czytałem to przy pustych trybunach mija się z celem bo i tak są sztaby szkoleniowe, obsługa stadionów, albo np piłkarzy Interu żegnała wielka grupa kibiców. Tak myślę, że to jak walka z alkoholizmem i pokryjomu podpijanie piwka w ukryciu

pirotechnik22 | 09.03.2020 23:56

Zawieszenie rozgrywek wydaje się być słuszną decyzją. Jednak jak twierdzą naukowcy z Chin, wirus będzie się rozprzestrzeniał do czerwca bądź lipca, więc najprawdopodobniej Euro zostanie przełożone na przyszły rok, a rozgrywki ligowe(za 2-3 tygodnie pewnie zawieszą rozgrywki w Hiszpanii, Anglii, Francji, czy Niemczech) zostaną dokończone w lipcu, licząc że w każdym kraju na miesiąc zostaną zawieszone.

Granie przy pustych trybunach na dłuższą metę jest bez sensu, zresztą jak już niektórzy zauważyli, zorganizowanie meczu nawet przy pustych trybunach również wiąże się z zaangażowanie kilkudziesięciu/kilkuset ludzi, a co za tym idzie, ryzyko dalszego rozwoju epidemii rośnie.

Cóż. Zobaczymy co dalej. LM też pewnie zawieszą, jeżeli sytuacja będzie tak wyglądać. Dogranie przy pustych trybunach play offów mija się z celem, a wirus występuję już praktycznie w całej Europie i nie ma neutralnego, bezpiecznego gruntu.

Konradosmen | 10.03.2020 00:47

Posesivo
zaiste obsługa stadionu itp..  ale to garstka kontrolowanych ludzi nie to co na stadionie 60 tyś ludzi z miasta   okolic czy z całych włoch plus turysci jacyś...
cóż stoi na przeszkodzie by ich jeszcze prz meczem kontrolować  mieerzeniem temperatury przykładając do czoła termometr wynik błyskawiczny/
koncówka sezonu jak we francji a tam do 15 kwietnia mają się odbywac wszystkie mecze ligowe przy pustych trybunach, to czemu we włoszech nie tak samo ,a gdyby to byłoa 36 kolejka i do konca sezonu dwa mecze i nagle zawieszenie rozgrywek widmo anulowania mistrzost włoch... to beznadzieja jaka zwazywszy jak sie kreci biznes piłkarski,  sponsozy kontrakty , premie za awasn mistrzostwo chodzi o grube miliardy, ./ a tu panika taka jakby to była 15 wieczna dzuma czy cholera jaka ktorej zarazeniem się oznaczało praktycznie wyrok smierci./
a nie oszukójmy sie koronowirus wedłóg ekspertów jest  dla zdwowego dorosłego człowieka  łatwy do wyleczenia jak przeziębienie , bo juz zwykła grypa jest bardziej niebezpieczna, a koronowirus kogo zabija starych schorowanych ludzi po roznych chorobach zawałach itp... zdrowy człowiek nie ma sie czego objawiac tylko kwarantanny dwutygodniowej zeby innych nie zarazał... bo nawet jakby wszyscy piłkarze seria a  złapali koronowirusa to zadne by przez niego nie zszedł.// po 2 tygodniach objawy same ustępują./ ludzie w podeszłym wieku   mogą się go  obawiac./

Kokodzambo | 10.03.2020 01:03

"A nie spadłaby żadna z drużyn, a awansowałyby do niej dwie najlepsze drużyny z Serie B. Oznaczałoby to powiększenie Serie A do 22 drużyn."

Koszmar. Powinno się iść w kierunku zmniejszenia ligi, a nie jej rozrostu.

dalmare | 10.03.2020 01:52

"Powinno się iść w kierunku zmniejszenia ligi, a nie jej rozrostu..."- nie idzie się w kierunku rozrostu ligi, to jest sytuacja kryzysowa
"...koronowirus kogo zabija starych schorowanych ludzi ..."-  na litość boską...
Od dzisiaj 14 prowincji (północnych i środkowych) jest strefą czerwoną z przemieszczaniem za wydanym zezwoleniem policji (areszt za podanie fałszywych danych w podaniu), osoby przyjeżdżające ze stref czerwonych są rejestrowane (są to liczby w jednej prowincji rzędu 2 tys dziennie); są wstrzymane loty międzynarodowe i większość krajowych, w weekend wyjeżdżający blokowali dworce, w 22 zakładach karnych miała miejsce rewolta z wzięciem zakładników, zaborem narkotyków z aptek więziennych i ucieczkami (część uciekinierów nie została zatrzymana), nie do oszacowania straty gospodarki (turystyka). Sytuacja patrz np:
gazzetta.it/Cronaca/09-03-2020/al italia-ferma-voli-malpensa-tre-mort i-rivolta-carceri-3601568922810.sht ml  

Walkalone | 10.03.2020 06:34

Czy zamknięto duże zakłady pracy, albo markety? Czy wprowadzili nakaz zamknięcia restauracji do 3 kwietnia? Powinni być konsekwentni w swoich decyzjach.

mr_roba | 10.03.2020 06:58

Jeden z dostawców ma siedzibę obok Bergamo. Mieli zamkniętą fabrykę do niedzieli. Od wczoraj wznowił pracę. A jest tam kilkaset osób.
Trochę dziwne.
Wiem, że mecze przy pustych trybunach dużo tracą ale uważam, że sezon trzeba dograć do końca.
Na otwartej przestrzeni i małym zagęszczeniu ludzi ryzyko zarażenie zdecydowanie mniejsze niż np. w komunikacji miejskiej.
Ja np. zrezygnowałem z latania i wszędzie teraz samochodem. Trochę boli ale wolę nie ryzykować.

Klemens | 10.03.2020 07:12

Czytam i własnym oczom nie wierzę - Wy (nie wszyscy, ale duża część wypowiadających się) naprawdę myślicie, że tacy piłkarze, obsługa stadionowa, sztaby szkoleniowe itp. itd. są z jakichś cudownych względów odporni na zarażenie wirusem?! Mecz przy pustych trybunach i tak wymaga zaangażowania kilku setek ludzi, każde spotkanie więc stanowi radykalne zwiększenie ryzyka infekcji dla osób zaangażowanych w jego przygotowanie - nawet niezbyt lotny Mario Balotelli był w stanie to klarownie wypunktować.

Jest rzeczą oczywistą, iż serce mi krwawi na myśl o tym, że dopiero wirus (przy całym szacunku dla Lazio) był w stanie powstrzymać mój Juventus przed zdobyciem dziewiątego (!) mistrzostwa z rzędu. Ale są priorytety i priorytety!

Przemawia przez Was obrzydliwe "show must go on, choćby po trupach"... Otóż nie, "show does not have to go on", mało tego, "show must not go on"!

Walkalone | 10.03.2020 07:29

Klemens
Częściowo zgodzę się z Tobą. Ale nie wierzę w to, że ci piłkarze będą 3 miesiące siedzieć na pupach. Będą trenować, będą grali sparingi, przecież trzeba być w jakimś rytmie treningowym/meczowym. Szczególnie kwestia ta dotyczy drużyn grających w pucharach europejskich, czy piłkarzy czekających na powołania do reprezentacji. Jak oni mają zamiar to ogarnąć? Zakazem aktywności fizycznej w grupach?

Klemens | 10.03.2020 07:43

@walkalone

Oczywiście, że nie będą bezczynni, wielu z nich jest nadaktywnych z natury, bo gdyby nie byli, to nie staliby się kim są. Ale są siłownie, są zamknięte ośrodki treningowe, których obsługa: 1) wymaga zaangażowania znacznie mniejszej liczby osób, 2) jest stacjonarna. Problem z meczami na zamkniętych stadionach polega na tym, że wymagają one zetknięcia ze sobą osób z co najmniej trzech różnych środowisk (dwie drużyny oraz sędziowie), co wykładniczo ułatwia propagację wirusa.

Walkalone | 10.03.2020 07:53

Klemens
Ja po prostu uważam, że treningi w ośrodku będą dla nich niewystarczające. Taka reprezentacja Włoch bez piłkarzy w rytmie meczowym nie ma po co jechać na Euro. Dlatego wydaje mi się, że kluby będą grały jakieś nieoficjlne mecze. Zobaczymy co Lega dzisiaj wymyśli.

AdrianoJuve | 10.03.2020 08:05

Jednym z powodów mogło być to, że kibice i tak się zbierali by żegnać/witać drużyny i wspólnie oglądali mecze.
Logika, że przełożą EURO tylko dla Włochów jest idiotyczną. Owszem inne ligi też mogą być zawieszone ale nie są na razie i jeżeli się nie zawieszą w najbliższej bądź następnej kolejce to tylko Włosi będą w dupie. A jak wirus się nie zatrzyma to nie będzie ani EURO ani lig. Szanse na dokończenie SerieA są praktycznie żadne.

mr_roba | 10.03.2020 08:32

Klemens
Widzę, że postrzegasz sprawę jednowymiarowo.
Mi nie chodzi o granie na siłę czy się wali czy się pali.
Ja patrzę na zawodników i zmarnowaną ciężką prace. Np. takie Lazio, które ma sezon konia i realną szansę na tytuł będzie musiało obejść się smakiem. Itp. Itd.
Jak pisał  @Walkalone piłkarze muszą nadal cwiciczyć aby utrzymać formę i kondycję bo nie wiadomo co będzie dalej.
Mają spotykać się w małych pomieszczeniach, izolować?
A może zamknąć się w domach i nie wychodzić?

Bastor2703 | 10.03.2020 08:56

Chodzi o kasę. Po za czołówka ligi innych nie stać na organizowanie spotkań bez kibiców.

Klemens | 10.03.2020 09:00

@ mr_roba

Ależ ja doskonale to wszystko rozumiem, dramaty piłkarzy itp. itd. Ale może napiszę to inaczej - cały ten trud, cały ten sezon konia Lazio, parcie Atalanty na klubowy rekord wszechczasów etc. nie jest warte życia choć jednego człowieka, jeśli wysoce możliwe jest jego uratowanie poprzez odwołanie sezonu.

dalmare | 10.03.2020 09:27

up "Czy zamknięto duże zakłady pracy, albo markety? Czy wprowadzili nakaz zamknięcia restauracji..."-
-  Zakłady pracy od dawna działają według szczegółowych instrukcji odpowiednio dla specyfiki działalności, przykładowo zachowanie odległości 1 metr, dostawcy nie wysiadają z samochodu, papiery dostarcza się elektronicznie, funkcjonariusze kontaktują się w maskach itd.
Dla lokali gastronomicznych jest godzina policyjna 6-18, mogą działać tylko te kt zapewniają odległość użytkowników 1 metr, nieprzestrzeganie karane zamknięciem. Odległość 1 metr wymagana w komunikacji publicznej i marketach, które działają do g.18, 5 dni w tygodniu.
Powyższe dotyczy nowej strefy "pomarańczowej", w starej "czerwonej" ograniczenia są większe.
Z nowych 14tu prowincji najbardziej wysuniętą na południe jest Urbino.
. Zakaz sportu nie dotyczy zamkniętych treningów profesjonalistów, i meczów pucharowych regulowanych oddzielnie.

Przypomnę że zakażenie następuje przez wydzieliny organizmu, stąd od dawna zalecana odległość 1 metr przy wychodzeniu z domu.
Kontrole pasażerów wykonuje się termoscanerami.
Rozwinięte objawy to upośledzenie układu oddechowego (śmierć następuje przez brak tlenu), tacy chorzy wymagają ojomu i podłączenia do aparatury (brakuje miejsc w szpitalach na północy), są wypisywani do domu gdy mogą oddychać samodzielnie.

Wszystkie gazety prowadzą ciągłą aktualizowaną kronikę i odpowiedzi na najczęstsze pytania ludności
(samo relacjonowanie jest udręką, snujących w ciemno domysły zachęcam do wstukiwania 'coronavirus cronaca' i 'coronavirus decreto domande').

_tripletta_ | 10.03.2020 09:35

Jedyne możliwa rozsądna decyzja.
Sami nie wiemy jak długo wirus będzie w "obiegu".
Patrząc na to, iż sytuacja zaczyna się pogarszać to perspektywy są słabe.

hehejuventus | 10.03.2020 09:40

"rozwiniete objawy" ze co? uposledzenie google translate? "ojom" - oddzial (j)intenswynej opieki? ... "smierc nastepuje przez brak tlenu" - mocno uposledzone uogolnienie mogace wprowadzac w blad, google translate?

Tiberinus | 10.03.2020 10:00

@Klemens i reszta ignorantów udających że Juvev straci tytuł

Jestem ostatnią osobą która życzy tytułu Lazio ale obecnie szanse Lazio i Juve są równe, więc teksty o Juve są słabe i robicie z siebie błaznów . Już bardziej na zawieszeniu tracą rzymianie, nawet w przypadku wznowienia nie wiadomo w jakiej kondycji będzie ten klub, czy będą ci sami piłkarze itd. Juventusowi przerwa jest na rękę

Outlander | 10.03.2020 10:16


Niektórzy to nie potrafią zrozumieć że trzeba podjąć radykalne środki i ograniczyć zbiorowiska do minimum więc żadne granie nie wchodzi w rachubę. To co robi dana firma X to po prostu igranie z ogniem. Ja jestem za zawieszeniem bo ludzkie życie ważniejsze jest niż piłka i tytułu...

xpack90 | 10.03.2020 10:26

Lazio i inter notowały rewelacyjne wyniki Lazio to już w ogóle historyczny sezon a Juventus grał słabo był bez formy, mimo to był liderem na półmetku jest liderem teraz, terminarz ligi jest losowany przed rozgrywkami, jedyne uczciwe wyjście to uznanie wyników na dzień dzisiejszy lub po pierwszej rundzie jeśli nie będzie szansy dokończyć sezonu. W każdym przypadku 9 Mistrzostwo jest dla nas :)

Gazza | 10.03.2020 10:29

A ja mam wrażenie, że niektórzy myślą, że da się uniknąć tego wirusa. Otóż nie, nie da się. Jak kogoś ma dopasc czy w Polsce czy we Włoszech go go dopadnie. Wszyscy panikują, a większość osób które umarły to osoby plus 70. Niestety podatne na wszelkie choroby i tego nie unikniemy. Sezon we Francji zostanie dograny bez publiczności i we Włoszech powinni zrobić to samo. Przecież piłkarze nie będą siedzieć w domu kilka miesięcy, będą musieli wyjść na zakupy, a tam też można się zarazić...pozniej wrócą na trening z drużyną i co? Zaraża innych piłkarzy. Naprawdę ta sytuacja dopóki nie będzie szczepionki będzie bez wyjścia. Jedynie trzeba badać tych ludzi i wtedy można uniknąć zagrożenia, ale dla dobra wszystkich rozgrywki powinny być dograne do końca, a piłkarze jak inni ludzie powinni być badani co mecz. Tyle

dalmare | 10.03.2020 10:31

up  "| 10.03.2020 09:40 ...że co? (...)smierc nastepuje przez brak tlenu..." -
-  Wirus SARS: Severe Acute Respiratory Syndrome.

BOYSSAN | 10.03.2020 10:38

W momencie przerwania rozgrywek żadna z podjętych decyzji nie będzie w 100 % uczciwa. Na takim rozwiązaniu zawsze ktoś zyska a ktoś straci.

Klemens | 10.03.2020 10:42

@Tiberinus

"obecnie szanse Lazio i Juve są równe" - śmiem twierdzić, że kalendarze nie są równe, dość wskazać, że bezpośrednie starcie ma mieć miejsce w Turynie.

" na zawieszeniu tracą rzymianie, nawet w przypadku wznowienia nie wiadomo w jakiej kondycji będzie ten klub, czy będą ci sami piłkarze itd."

A w przypadku Juve to niby jest inaczej?

Ale żeby nie było - ja tam zasadniczo nie mam niczego przeciwko Lazio, nie widzę problemu, by nawet przyznać im mistrzostwo ex aequo itp. itd. etc. and so on...

Ale uważam, że w imię historycznej szansy rzymian (tak, owszem, jest całkiem realna) bezpośrednio ryzykować zdrowiem piłkarzy, sztabowców, sędziów i obsługi.

@Gazza

Co do unikania wirusa - jak się nie znam (a na medycynie się nie znam), to się nie wypowiadam, dopóki się nie douczę. W przypadku koronowirusa chodzi nie tylko o uniknięcie zarażenia, co i uniknięcia zarażenia w niewłaściwym momencie.

Tutaj polecam stosowny (i dość zrozumiały dla laika) artykuł osobom zainteresowanym - https://medium.com/@jesion/dlaczego -powinni%C5%9Bmy-si%C4%99-przejmowa %C4%87-cz%C4%99sto-zadawane-pytania -i-odpowiedzi-dotycz%C4%85ce-covid- 19-2d30e25cfe2e

Klemens | 10.03.2020 10:45

@Up

Zgubiłem czasownik w zdaniu:

Ale uważam, że w imię historycznej szansy rzymian (tak, owszem, jest całkiem realna) absolutnie nie można bezpośrednio ryzykować zdrowiem piłkarzy, sztabowców, sędziów i obsługi.

W pełni zgadzam się z poprzedzającą wypowiedzią Boyssana - choć serce mi krwawi, to w sytuacji niemożliwości dokończenia sezonu chyba najuczciwsze mimo wszystko będzie nie wyłanianie mistrza (chyba że Lotito by się zgodził na Juve bądź Agnelli na Lazio, lecz nie widzę powodów, dla których którykolwiek z nich miałby na to przystać).

hehejuventus | 10.03.2020 10:49

@dalmare

nie zrozumialas o co chodzi, co w sumie tylko potwierdza ze powielasz informacje bez ich zrozumienia, bardzo dobrze rozwinelas skrot SARS, gorzej troche ci poszlo z OIOM(w sadzie to OIT, bo oiomow juz nie ma)

hehejuventus | 10.03.2020 11:05

"chyba że Lotito by się zgodził na Juve bądź Agnelli na Lazio, lecz nie widzę powodów, dla których którykolwiek z nich miałby na to przystać." juz abshtra***ac od bezsensownych dywagacji co sie powinno a czego nie powinno to skad to Lazio tam wziales? po 19 kolejkach Juve 1, po 26 kolejkach juve 1... ludzie powinni zwyczajnie poczekac na decyzje bo te wszystkie domysly i nietrafione pomysly nie maja sensu... co do komentarzy ze tylko ludzie w podeszlym wieku sa ofiarami, ze to tylko mocniejsza grypa itp itd to polecam najpierw choc delikatnie sie doedukowac zanim sie podejmie polemike w temacie o ktorym sie nie ma bladego pojecia, bo mam wrazenie, ze niektorzy nawet nie wiedza co to jest wirus... natomiast zazdroszcze optymizmu ludziom ktorzy mysla ze uchronia ich "jednometrowe odleglosci od siebie"...

Walkalone | 10.03.2020 11:16

Dalmare
Dzięki za info.
Tiberinus
Bzdury.

dalmare | 10.03.2020 11:42

Klemens ,10:42
Artykuł pod koniec przerażający.
Należy przeczytać, łatwiej znależć go tak:
dlaczego powinnismy sie przejmowac czesto zadawane pytania jesionkiewicz medium.com
--- --- ---
"hehejuventus | 10.03.2020 10:49@dalmare (...)powielasz informacje bez ich zrozumienia (...)oiomow juz nie ma)"-
-  Coś takiego! fundamentalna sprawa, były jeszcze gdy wyjeżdżałam. Jeżeli dobrze "powielam" informacje- to wystarczy, niektórym czytającym pomogą; tobie objaśnienia nie pomogą więc powiem tylko: sp******aj.

hehejuventus | 10.03.2020 11:47

no wlasnie o to chodzi, ze niedobrze powielasz i jeszcze tego nie rozumiesz, no coz nie kazdy musi byc inteligenty... ale koncze dyskusje, nie rozmawiam z chamskimi, niewychowanymi frustratkami, z wystajaca sloma z butow ...

Gazza | 10.03.2020 12:17

Nie znasz się, a powielasz głupoty z internetu. Tym wirusem możesz się zarazić dosłownie wszędzie jeżeli będziesz miał kontakt z zarażonym. W takim wypadku rozgrywki odwolane to co z innymi środkami komunikacji? Ludzie przestaną dojeżdżać do pracy? Z czego będą żyć? Siedzenie w domu może nas przed wirusem uchronić na krótki okres czasu, bo prędzej czy później będzie trzeba wyjść z nory. Zamknięcie wszystkiego nie rozwiąże problemu, a może go jeszcze bardziej nawarstwic. Pewnych rzeczy nie da się uniknąć, a ludzie to umrą, ale z głodu jak zamkną wszelkie środki komunikacji. Naprawdę wystarczy logicznie myśleć i nie trzeba być alfa i Omega.

Outlander | 10.03.2020 12:57


@Gazza, tu po prostu zachodzi naturalna selekcja i wytrzymają tylko te organizmy które mają wytrzymać.

dalmare | 10.03.2020 13:01

Uściślę wyrywek: "...możesz się zarazić (...)jeżeli będziesz miał kontakt z zarażonym"-
-  Konkretnie: jeżeli twoja błona śluzowa będzie miała kontakt z wydzieliną zarażonego, tzn nie mogą polecieć na ciebie kropelki, i nie możesz dotykać niemytymi rękami nosa i twarzy.

AdrianoJuve | 10.03.2020 13:38

Ale, ze co niby odwołanie rozgrywek jakoś bardzo wpłynie na zmniejszenie ryzyka zachorowań ? Bądźmy poważni, ludzie mogę jeździć do pracy korzystając z komunikacji miejskiej, chodzić do restauracji i w inne miejsca, także idiotyczne działanie. Albo Chińczycy kłamią albo już to opanowali, ale do tego potrzeba organizacji i twardych decyzji, nie to co we Włoszech, gdzie ludzie dalej mogą a w sumie nawet muszą robić te rzeczy(praca), które najbardziej narażają na zarażenie. Ostatnie dane z Niemiec i Francji wcale na tę chwilę straszne nie są, tam niby wirus nieco spowolnił, w Chinach jak pisałem to w porównaniu z tym co było a co podają teraz to różnica ogromna na szczęście na plus.
Włosi w kwestii piłki nożnej lubią sobie strzelać w kolano i pewnie znowu to uczynili.

Tiberinus | 10.03.2020 16:21

Klemens

Juve od x lat (nawet nie wiem ilu) nie spada z 1 miejsca w Serie A.
I czy przerwie się rozgrywki na 3 miesiące, 6 miesięcy czy 1,5 roku to po wznowieniu Juve powróci z najlepszą kadrą we Włoszech a co z obecnymi piłkarzami Lazio się stanie, nie wiadomo. W każdym razie wątpliwe by mogli wtedy mierzyć w tytuł. A teraz mierzą

dalmare | 10.03.2020 19:58

:)Ale przecież nie powinno się premiować drużyn po jednym dobrym sezonie...(Żart.)

maurize | 10.03.2020 20:02

Juventus był liderem na półmetku, jest liderem obecnie, ma w zanadrzu rewanż z Lazio na własnym stadionie (choć bez kibiców). Na pewno był bliżej  mistrzostwa od początku sezonu i miałby większe szanse na ostateczny triumf.
Inter dwa razy przegrał z Juventusem, więc można bezpiecznie założyć że na pewno nie zasługuje na mistrzostwo.
Gdyby była konieczność wyłonienia mistrza to można by rozegrać 1 mecz w Turynie, rewanż z Lazio i punkty z tego meczu doliczyć do tabeli i mamy mistrza. Wygrana gospodarzy lub remis - Juve mistrzem. Wygrywa Lazio zdobywa mistrza.  

maurize | 10.03.2020 20:09

Juventus był liderem na półmetku, jest liderem obecnie, ma w zanadrzu rewanż z Lazio na własnym stadionie (choć bez kibiców). Na pewno był bliżej  mistrzostwa od początku sezonu i miałby większe szanse na ostateczny triumf.
Inter dwa razy przegrał z Juventusem, więc można bezpiecznie założyć że na pewno nie zasługuje na mistrzostwo.
Gdyby była konieczność wyłonienia mistrza to można by rozegrać 1 mecz w Turynie, rewanż z Lazio i punkty z tego meczu doliczyć do tabeli i mamy mistrza. Wygrana gospodarzy lub remis - Juve mistrzem. Wygrywa Lazio zdobywa mistrza.  

Snakess | 10.03.2020 22:54

Dramat, jeśli jest aż tak źle to jeszcze większa tragedia.
Osobiście uważam, że powinny być rozgrywki dograne do końca roku bez kibiców.

_tripletta_ | 10.03.2020 23:03

"Inter dwa razy przegrał z Juventusem, więc można bezpiecznie założyć że na pewno nie zasługuje na mistrzostwo."

A Juve przegrało z Lazio, czyli Lazio jako jedyne zasługuje na mistrzostwo...ale pokrętne myślenie.
Już nie kombinujmy za dużo bo znowu zacznie się robić "nerwowo" na tym portalu.

maurize | 11.03.2020 02:59

@tripletta
Juve przegrało w Rzymie ale ma jeszcze rewanż u siebie, więc może okazać się jeszcze lepsze.
Inter oba mecze przegrał = na pewno jest gorszy niż Juventus.

logika mojego wcześniejszego wywodu była skomplikowana, ale taka jest obecie we Włoszech sytacja.
Gdyby trzeba było wyłonic mistrza to najsprawiedliwiej byłoby rozstrzygnąc między Juventusem a Lazio.



seriea.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
06.07 16:40