REKLAMA
REKLAMA

Barcelona znalazła alternatywę dla Xaviego?

dodał: KMM  |  źródło: Sport.es  |  30.07.2012 16:31
Jak donosi kataloński Sport, Barcelona rozważa sprowadzenie na Camp Nou portugalskiego rozgrywającego Joao Moutinho. Pomocnik FC Porto miałby zastąpić w drużynie Seydou Keitę oraz stanowić alternatywę dla Xaviego.

Moutinho to młody, ale już bardzo doświadczony zawodnik. 25-latek rozegrał blisko 50 spotkań w narodowej reprezentacji, a od wielu lat jest prawdziwą gwiazdą ligi portugalskiej. Zdaniem wielu obserwatorów, jego gra idealnie pasuje do stylu Blaugrany. Piłkarz miał trafić do Barcy już dwa lata temu, ale ostatecznie wybrał FC Porto.

Kolejnym argumentem przemawiającym za tym transferem jest cena zawodnika. Moutinho miałby kosztować około 18 mln euro, podczas gdy dotychczasowy cel Barcelony, Javi Martinez, wyceniany jest na kwotę ponad dwukrotnie większą.

Sprowadzeniem portugalskiego gwiazdora interesują się ponadto takie kluby jak Manchester United i Tottenham.

(Tomasz Matuszczak)
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 42 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

Cocacola | 30.07.2012 16:57

To po co im Fabregas , Thiago, Iniesta, busquets którzy smialo mogą grać na jego pozycji

król Julian | 30.07.2012 17:20

Cocacola

Iniesta gra obok Xaviego, a Busquets za jego plecami, więc ciężko by grali jeszcze zamiast niego.
Thiago to raczej nie ten typ piłkarza, prędzej mógłby zastąpić Iniestę.
A co do Fabregasa to myślałem, a nawet byłem pewny, że sprowadzają go by  w ciągu 2-3 sezonów zastąpił Xaviego. Jednak jak na razie próbują z niego na siłę zrobić napastnika :/
Jeśli Fabregas nie zastąpi Xaviego, to Barcelona będzie musiała sobie kupić jego następcę. Być może będzie to Moutinho, ale z transferem wstrzymałbym się jeszcze rok i sprawdził jak Cesc radziłby sobie w tej roli.

waldir10 | 30.07.2012 17:27

Cocacola
święte słowa!
Juz w tej chwili jest alternatywa dla Xaviego.

a z drugiej strony-jak mialby zastapic Keite?
Seydou w tym sezonie gral albo jako DM (za Busquetsa) albo jako obustronnie (obr/ofens) pracujacy pomocnik. Joao i Seydou maja zupelnie inne charakterystyki pilkarskie...

jedynym podobienstwo do Keity mozna byloby zobaczyc to to, ze mozna byloby liczyc na jego solidna gre podczas kiedy nominalnie stawiano by na Xaviego, busquetsa i Inieste.

On ma potencjal by byc liderem srodka pola, wiec moze lepiej by przeniosl sie (jesli w ogole) gdzie indziej.

tak czy owak zainteresowanie pilkarzem mnie nie dziwi, jednak nie wierze aby on mial sie przeniesc do Barcy

waldir10 | 30.07.2012 17:33

Krol Julian
ja nadal uwazam, ze pomoc w barcelonie jest obszerna i solidna...i jakby dobrze poukladac-to mozna juz w tej chwili znalesc alternatywe dla Xaviego-nie kupujac nikogo nowego. fabregas faktycznie na sile jest robiony na napastnika, jednak poczatkiem sezonu gral w srodku jakby za Inieste.

Moutinho-faktycznie podobna pozycja co Xavi... jednak, Joao ma potencjal by grac teraz w mocnym klubie jako lider, a nie "byc alternatywa" dla Xaviego.

zobaczymy czy oslabi Porto i przeniesie sie do innego wielkiego klubu... (a w Barcie-od biedy za rok)

Joker | 30.07.2012 17:52

A mi się takie zastepstwo dla Keity jak najbardziej podoba...
Keita to nie jest żaden def.pomocnik, bo jak grał na tej pozycji to był przeważnie fatalny... To raczje pomocnik w typie box to box, a więc podobnie jak Moutinho, który jednak jest bardziej kreatywny i jest lepszy technicznie...
Jakby się nauczył stylu gry Barcelony, a uważam że ma predyspozycje to mógłby być naprawde ciekawą alternatywą dla Xaviego...
Bo już chyba wiadomo na 90%, że Cesc takową raczej nie będzie... To jest jednak taki ofensywny pomocnik, który bardziej lubi grać jako podwieszony napastnik niż rozgrywać z głębi pola...

Real Madridista | 30.07.2012 18:29

Musiałby być Moutinho chory na głowe by się godzić na rolę zastępcy w Barcelonie, gdzie w środku pola konkurencja jest spora. Tym bardziej, że w Porto ma pierwszy plac, a ponadto w innym klubie grałby pierwsze skrzypce, a nie czekał aż się Xavi 'wykrwawi'... Szkoda gościa by było po prostu.
Pzdr.

rycerz17 | 30.07.2012 18:30

ja bym go widział w Tottenhamie jako następcę Modricia (gdy ten już wreszcie odejdzie do RM). tam miałby duże szanse na pierwszy skład - w Barcelonie czeka go ławka...

Matim00 | 30.07.2012 18:45

A on po co tam??
Żeby skończyć tak jak Fabregas, czyli na ławie??
Mam nadzieję, że Tottenham go kupi.

barcelonczyk 10 | 30.07.2012 19:20

Wg mnie bez sensu jest wydawać 18 mln euro na Moutinho, skoro będzie rezerwowym. Poza tym owszem może zastąpić Keitę na DM-ie, ale tylko tam, bo może oczywiście grać też na pozycji Xaviego, ale w środku mamy wielu dobrych piłkarzy :) Po prostu w Barcelonie jest wystarczająca ilość zawodników na pozycję środkowego pomocnika :D Bo jest właśnie Xavi, Iniesta, Fabregas, Thiago, młody Sergi Roberto i ewentualnie Jonathan dos Santos, który może grać także na pozycji DM-a. Więc nie ma za bardzo miejsca na Moutinho.

A poza tym priorytetem Barcy jest środkowy obrońca :) Więc uważam, że transfer Joao Moutinho do Barcelony byłby bezsensowny.



Pozdro - barcelonczyk 10

rycerz17 | 30.07.2012 19:31

Matim00
no bo kto jeśli nie Moutinho miałby zastąpić Lukę?

Brryk | 30.07.2012 20:18

szkoda by było żeby Joao był tylko i wyłącznie alternatywą dla Xaviego..lepszą dla niego drogą byłby już Tottenham,jeśli oczywiście Luka odejdzie do Realu.

Pozdrawiam :)

coco100 | 30.07.2012 20:19

Matim
Fabregas skonczyl na lawie? Wydaje ci sie:), Guardiola  tak rotowal skladem a Cesc nawet sporo gral.

Ogolnie zgadzam sie z wiekszocia. Moutino jest Barcelonie niepotrzeby wogole...Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago ew Afellay.

coco100 | 30.07.2012 20:21

Brryk
A jak tam transfer Modrica?Podobno juz zaklepany byl a tu cicho.

Brryk | 30.07.2012 20:30

coco100

Cisza..ale wydaje mi się że to kwestia kilku godzin i zostanie ogłoszony transfer.. co nie zmienia faktu że
wg mnie ten transfer jest Realowi niepotrzebny,duży wydatek a jakoś nie widzę dla niego miejsca w składzie,a szkoda żeby siedział na ławce..oczywiście to moje zdanie,nikt nie musi go popierać..

Pozdrawiam :)

coco100 | 30.07.2012 20:33

Ja mysle, że Modric to bedzie Wasz zaj****ty transfer.Modric z Ozilem,Alonso z tylu-bedzie ciekawie.

Brryk | 30.07.2012 20:37

coco100

może i masz racje..ale w takim wypadku najlepszą opcją byłoby 'pozbycie' się Kaki.. znacznie odciążyłoby to budżet klubu.A co do Luki.. oczywiście uważam że to świetny piłkarz,Mou już będzie wiedział gdzie go ustawić..

Pozdrawiam :)

Joker | 30.07.2012 20:38

Real Madridista
A marnującego sie Sahina nie jest Ci szkoda? Albo Granero? Oni też w większości klubów graliby w pierwszym składzie (Sahin na pewno)...
Wielkie kluby charakteryzują się tym, że nie tlyko w pierwszym skłądzie, ale i na łąwce maja wielkich piłkarzy...
Zresztą w Barcelonie jest coś takiego jak rotacja i wystepuje w bardzo dużym stopniu, także każdy piłkarz z kadry pierwszego zespołu grał w zeszłym sezonie sporo i Moutinho w tym pewnie też grałby dużo...

Matim00
Zajmij się Tottenhamem, bo o tym co się dzieje w Barcelonie masz blade pojęcie, skor według Ciebie Cesc skończył na ławie:)
On nigdzie nie skończył tyko ciągle gra i walczy o swoje miejsce jak w każdym normalnym klubie... Barca ma tylu dobrych środkowych pomocników, że grają po prostu w danej chwili najlepsi, jak Cesc był w formie to grał we wszystkich meczach, proste prawda? W Barcelonie nawet Xavi czy Iniesta czasem siedzą na ławce...

coco100 | 30.07.2012 20:41

Brryk
Kaka to i tak wam juz nie pomoze, swoja pensje bierze. Podobno i tak Brazylijczyk jest na wylocie.

coco100 | 30.07.2012 20:43

Joker'
Ogarnij sie, przeciez on nic zlego nie napisal,sama prawda. Moutinho zastepca Xaviego? Bez jaj.Zastepca Xaviego jest Cesc.

Brryk | 30.07.2012 20:45

coco100

no tak.. przed ubiegłym sezonem jeszcze wierzyłem że może się uda,odnajdzie się w tym wszystkim.. jednak strasznie się na nim zawiodłem... a ten cały cyrk z tym że nie chce obniżyć swojej pensji to jedna wielka żenada z jego strony..

Pozdrawiam :)

coco100 | 30.07.2012 20:50

Kaka ma juz 30 lat i juz liczy kazde Euro, nie zdziwie sie jak wyladuje np w PSG

Brryk | 30.07.2012 20:54

coco100

moim zdaniem mógłby jeszcze pograć kilka sezonów w Brazylii lub USA.. bo w Europie raczej już nie pogra na najwyższym poziomie,przynajmniej nie w Realu..no chyba że stanie się cud i będziemy mogli zobaczyć chociaż połowę tego Kaki z Milanu czego bardzo bym chciał..

Pozdrawiam :)

Joker | 30.07.2012 20:56

coco100
Eh... Cesc zastępcą Xaviego... Gdzie to widziałeś? Cesc grał w tym seoznie najcześciej jako fałszywy napastnik, a na pozycji Xaviego raczej widywany nie był... Tam częściej grał Thiago i co ciekawe Keita! A nie Cesc... Cesc zawsze był wyżej ustawiany...
A Moutinho jest bardzo podobnym piłkarzem do Xaviego... Oczywiście nie tak wybitnym, ale o podobnych parametrach... Obok Modricia jest najbardziej Xavipodobnym środkowym pomocnikiem w Europie...

Joker | 30.07.2012 20:56

A z tych starszych to Pirlo i Scholes'a bym dorzucił...

coco100 | 30.07.2012 20:58

Joker
Gral na pozycji napastnika bo bylo w h** kontuzji,ale sprowadzony byl aby zastapic Xaviego,.Thiago i Cesc to pomoc przyszlej Barcy-tego jestem pewny.

Brryk | 30.07.2012 21:02

Joker

z tego co pamiętam to Cesc był sprowadzony po to żeby zastąpić kiedyś tam w przyszłości Xaviego,ale mogę się oczywiście mylić.

Pozdrawiam :)

Visca_el_Barc4 | 30.07.2012 21:02

alternatywa dla Xaviego bedzie Thiago ma ten chlopak wieksza wizje gry niz Fabregas i duzo szybciej podejmuje decyzje ale na to jeszcze ze 2 lata potrzeba.

coco100 | 30.07.2012 21:06

Thiago to polaczeni Iniesty,Xaviego i...Ronaldinho:D

Joker | 30.07.2012 21:17

coco100
Co z tego po co był sprowadzany jak do tej roli się kompletnie nie nadajem a bynajmniej nie na poziomie wymaganym w Barcelonie!
To jest ofensywny pomocnik, a nie rozgrywajacy...  To właśnie Thiago ma dużo większe predyspozycje do zastapienia Xaviego jeśli już się kręcimy wokół piłkarzy znajdujących się w kadrze Barcelony...

krajanus | 30.07.2012 22:09

Thiago pasuje mi bardzo na zastępce Xaviego. Wystarczy spojrzeć że przy boku starszego kolegi , Thiago troszkę znika gdyż on ma w sobie cechy przwydócze jak Xavi i on może w przyszłości dzielić i rządzi na tej pozycji. Owszem jego technika jest na wysokim poziomie i ma coś z Iniesty ale jego wizja gry i regulowanie tempa wskazują na kopie Xaviego :)  A Fabregas to już chyba na stałe ofensywny pomocnik.

sandman5622 | 30.07.2012 23:00

Ciekawa opcja. Ale czy prawdziwa czy to raczej kaczka dziennikarzy.. ? Myślę że można by go nieco cofnąć na DM i świetnie by się sprawdzał. Nie ma co mu wróżyć że jak by poszedł do Barcelony to by był dublerem, tak samo miało być z Mascherano a ten jest dziś jednym z najlepszych obrońców świata. Zobaczymy ;)
P.s w tym roku sezon ogórkowy jakoś przebiega spokojnie, może to cisza przed burzą?;>

ICE MAN9 | 31.07.2012 00:00

Jest to bardzo podobny typ piłkarza do Xaviego, ale trochę by była szkoda gdyby miał być nr 2 na swojej pozycji, myślę, że idealnie pasuje do Tottenhamu na miejsce Modricia jeśli ten odejdzie oczywiście.

jar_007 | 31.07.2012 00:33

Zdecydowanie bardziej pasowałby do Realu!

Wyidealizowany | 31.07.2012 06:22

Moutinho zastępcą Xaviego? Hah, Moutinho przy Xavim to dno i 2 m mułu.

piekas | 31.07.2012 06:43

Ta plotka może przysłużyć się Realowi. Jeżeli będzie w niej ziarenko prawdy to Tottenham nie będzie już się targował z Realem o każdego eurocenta za Modricia gdyż to Moutinho ma być następcą Chorwata i będą chcieli jak najszybciej zgarnąć go dla siebie.

Każdy pisze że Fabregas ma być następcą Xaviego ale większość zapomina ze Villa jest po ciężkiej kontuzji i nie wiadomo jak będzie grał a lata swoje ma i po sezonie może odejść a to w jego miejsce może wskoczyć Cesc i Barca może grac tak jak Hiszpania na Euro, bez klasycznego napastnika.

Real Madridista | 31.07.2012 12:02

Joker
Sahina jest mi bardzo szkoda i wciąż wierzę, że jednak udowodni swoją wartość. Granero gra tyle, że jest zadowolony ze swojej pozycji w klubie i nie marudzi (z resztą Sahin puki co też).
Co do pogrywania w Barcie, to jednak uważam, że Moutinho rola zmiennika nie bardzo by odpowiadała. Co innego Fabs, który bardzo chciał przejść do Barcy, bo chciał wrócić do 'domu'.
Uważam, że Afellay już tak ochoczo swojego transferu nie ocenia. Rotacja w Barcie jest i owszem, ale akurat na pozycji Moutinho nie za wielka, więc wątpie by mu kilka meczy pasowało lub gra np. na skrzydle czy też - ekstremum - w obronie;)
Pzdr.

Matim00 | 31.07.2012 12:10

I tu piszę, że Moutinho ma kosztować 18 mln euro. A to jest dziwne, bo gdzieś czytałem, że jeśli Tottenham chce go kupić to musi liczyć się z wydatkiem rzędu 32 mln euro. Nie wierzę, że Porto zgodziło by się go sprzedać za tak niską cenę 18 mln

Matim00 | 31.07.2012 12:14

Joker
Pewnie, że mam blade pojęcie bo tylko ty wszystko wiesz. Wielki znawca piłki się znalazł

marsjo0 | 31.07.2012 16:51

https://betforwin7.wordpress.com/   OFERTA: Kupon kombinacyjny kurs ok 20 na dzień jutrzejszy

betforwin7 to :
-skuteczność
-profesjonalizm
-uczciwość

Zapraszamy do skorzystania z jutrzejszego kuponu

Joker | 31.07.2012 17:53

Matim00
Eh... Ty masz zero arguemntów i tylko do pyskówek się nadajesz.. Ja Ci zwróciłem uwage, żebys nie wypowiadał się na tematy, o których nie masz pojęcia i tyle... Bo nie masz skoro uważasz iż Cesc skończył na ławce... Trzymajmy się faktów zamiast głupio pyskować...

Realowiec | 31.07.2012 22:01

Wyidealizowany głupoty jak zawsze piszesz tak samo jak porównywałeś Milito i Palacio do Higuaina i Benzemy:)
Moutinho na Euro pokazał że jeśli ma zawodników na swoim poziomie to gra na tym samym poziomie co Xavi Portugalia wręcz zniszczyła środek pola Hiszpanii więc po co piszesz pierdoły chłopie.Moutinho powinien być naturalnym następcą Xaviego ale ja bym go tam widział w Realu:)

xpax | 01.08.2012 20:35

spoko transfer ale póki co raczej na ławkę xaviego trudno będzie ruszyć ze składu chyba że kontuzje załapie



seriea.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
11.07 23:37